måndag 17 januari 2011

Daniel Petterssons son kommer hem sent!

Daniel är så orolig för sin son Marcus inte hem efter skolan utan väldigt sent på kvällen. Marcus har massa rivsår och en rodnad på halsen och blåmärken lite över allt. Marcus vart har du varit och varför har du massa sår? Det var något läskigt i skogen på väg hem. Vet du vad det var för någon. Nja inte precis men jag tror det var någon liknade en vildhund. Marcus hoppar till. Vad är det? Krasch låter det i vardagsrummet. Hunden måste ha följt efter Marcus hem. Nu är den inne i huset. Kom Marcus, ropar pappan. De springer upp på övervåningen och låser dörren. Det där var ingen vild hund det var en varulv säger Daniel. Shit! Den kommer att döda oss om vi inte kommer ifrån den. Dom klättrar ner för brandstegen och springer till bilen. Fan! Säger pappan tyst för sig själv och drabbas av panik. Mina nycklar ligger i min jacka. Vad ska vi ta oss till? Han sparkar in rutan och tjuvkopplar bilen. De kör i väg. De ser att det är poliskontroll några meter fram. Polisen ser att bilen är tjuvkopplad och frågar om bilen är stulen. Nej jag har inte alltid varigt laglig när jag var liten säger Daniel, men det är min egna bil. Det är än varulv hemma hos oss men polisen tror oss inte. Pappan blir arg och säger att om ni inte tror oss så kolla på vårat hus och på min son. Polisen åker hem till dom och kollar. Polisen spärrar av om rådet och ger ut en rapport de vill inte att någon annan ska bli drabbade. En vecka senare så står det i tidningen att varulven har blivigt skjuten. Så nu kan alla vara lugna igen.

Slut!

2 kommentarer:

  1. det är den bästa sagan jag läst, det är mycket spänning:D

    SvaraRadera
  2. hehe bra zimpahhh :DD:D:D (YYY)

    SvaraRadera