måndag 17 januari 2011

Min vinter

Det var en gång en vinter. Det var den 31:a december . Klockan var 23:58, på väg att ticka till midnatt . Det brukade alltid spöka hos mig. Jag var livrädd för att spöket skulle komma och ta mig. Jag hade vaknat av ett konstigt ljud ute i köket då hade jag gått ner och kollat vad det var, men ingen var i köket. Jag gick upp på mitt rum igen. Jag skulle försöka somna om och jag låg minst i 10 minuter och stirrade upp i det grönfärgade taket. Jag hörde någonting på väg uppför trappan . Jag hoppade snabbt ner i ett av hörnen i mitt rum kunde det vara spöket ? Tänkte jag livrädd tyst för mig själv .Jag kröp 1 steg fram på knä och tog tag i ett täcke som jag skulle gömma mig under. Jag satt och bara lyssnade. Så stilla jag satt kan man nog inte sitta. Det tystnade i någon minut jag öppnade snabbt mitt fönster hoppade ut på garage taket , och sprang sedan iväg det var mitt i vintern -11 grader och jag hade bara pyjamas på mig. Jag sprang till mitt gömställe som jag hade byggt när jag var liten. Jag sprang in och det var ungefär som en grotta.
-Hallå, skrek jag o det ekade. Någon hade varit här sa jag för mig själv, Det var mycket större och så var den längre in än sist. Jag hörde något från ett litet hörn i grottan och där såg jag ett huvud sticka fram. Det var en talande hare. Jag blev rädd men haren sa: -Jag är inte farlig var inte rädd. Haren bjöd på oboy och så lekte vi i kojan Min rädsla hade vänt till lycklig het och vi la oss och sov. Nästa morgon hade jag glömt allt och vi lekte och byggde på kojan hela dagen.

Av: Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar